Τι είναι η θειίκωση μπαταριών;

Δημοσιευθηκε απο editor 02/10/2018 0 Σχολια Μπαταρίες,Αξεσουάρ AUTO-MOTO,

Μια από τις κύριες αιτίες μείωσης της διάρκειας ζωής ενός συσσωρευτή είναι η δημιουργία στρώματος θειικού μολύβδου στην επιφάνεια  των πλακών αυτού, αλλιώς γνωστή ως θειίκωση πλακών της μπαταρίας ή sulphation.

 

Συμβαίνει αν η μπαταρία παραμείνει υπό χαμηλό φορτίο και το διάλυμα του ηλεκτρολύτη αρχίσει να διασπάται, δημιουργώντας  κρυστάλλους θειικού μολύβδου που καλύπτουν τις πλάκες της μπαταρίας, μειώνοντας έτσι την ικανότητα των μπαταριών να δέχονται και να κρατούν ρεύμα.

 

Πιο αναλυτικά: σε περίπτωση που μια αποφορτισμένη μπαταρία μείνει για κάποιο χρονικό διάστημα χωρίς φόρτιση, αποκαλύπτονται οι πλάκες και μένουν εκτεθειμένες στον αέρα, καθώς η στάθμη του ηλεκτρολύτη πέφτει σιγά-σιγά. Τότε η βλάβη που προκαλείται στη μπαταρία ονομάζεται θειίκωση των πλακών και είναι αναπόφευκτη. Προκύπτει είτε λόγο γήρανσης είτε λόγω κακής συντήρησης, όπως έλλειψης φόρτισης.

Στην  πράξη σχηματίζεται μια λευκή κρυσταλλική ένωση πάνω στις πλάκες της μπαταρίας, η οποία προκύπτει από την ένωση του θειούχου μολύβδου με το νερό του ηλεκτρολύτη κατά την διάρκεια εκφόρτισης. Η στρώση της κρυσταλλικής αυτής ένωσης απομονώνει της πλάκες από τον ηλεκτρολύτη. Αυτή η στρώση με τον καιρό παχαίνει και η χωρητικότητα της μπαταρίας σταδιακά μειώνεται έως ότου η μπαταρία καταστραφεί τελείως.

 

Όπως έχουμε ξαναπεί, η διάρκεια ζωής μίας μπαταρίας μολύβδου κυμαίνεται από 3 έως 6 χρόνια, αλλά αυτό βέβαια εξαρτάται από τον τρόπο χρήσης. Παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την διάρκεια ζωής ενός συσσωρευτή είναι η φόρτιση με ρεύμα είτε πολύ μεγάλο είτε πολύ μικρό. Η διάρκεια ζωής συνδέεται άμεσα με το πάχος των θετικών πλακών. Στις μπαταρίες αυτοκινήτων το πάχος των θετικών πλακών είναι περίπου 1 χιλιοστό, στα αμαξάκια του γκολφ από 1,8 έως 2-8 χιλιοστά ενώ στα ανυψωτικά παλετών υπάρχουν πλάκες που ξεπερνάνε τα 6 χιλιοστά.

 

Σε περίπτωση που προσπαθήσουμε να φορτίσουμε έναν συσσωρευτή ο οποίος έχει θειικωθεί, παρατηρούμε την τάση να αυξάνεται ραγδαία. Επίσης, εάν παραμείνει ένας συσσωρευτής τελείως αφόρτιστος για 3 ημέρες χάνει το 20% της χωρητικότητας του, εάν παραμείνει έτσι για μία εβδομάδα αχρηστεύεται.

 

Η θειίκωση μπορεί να μειωθεί σε ένα ελάχιστο, εάν την κάθε διαδικασία εκφόρτισης ακολουθεί άμεσα μια επαρκής πλήρης φόρτιση. Η επίδραση της στρωμάτωσης του οξέος είναι ότι σπάνια επιτυγχάνεται πλήρης φόρτιση για το κάτω μέρος του ηλεκτροδίου, έτσι ώστε εκεί να εμφανίζεται ισχυρή θειίκωση. Μερικές φορές μπορούμε να σώσουμε έναν θειικωμένο συσσωρευτή φορτίζοντας με τάση 16 volts.

 

Ως εκ τούτου, ιδανικά για να μην εμφανίζεται θειίκωση θα έπρεπε οι συσσωρευτές να μην παραμένουν σε χαμηλή στάθμη φόρτισης για μεγάλα διαστήματα.

 

Για να ελαχιστοποιήσετε την πιθανότητα θειίκωσης της μπαταρίας σας, εμπιστευτείτε τους πρωτοποριακούς και προηγμένους φορτιστές / συντηρητές μπαταριών για κάθε είδους όχημα που σας προσφέρει το Battery Club!

Σχολιαστε