Το καλάθι αγορών είναι άδειο!
Οι εξελίξεις στην τεχνολογία των κινητήρων έχουν οδηγήσει σε αυξημένη ισχύ και απόδοση, γεγονός που σημαίνει ότι οι σύγχρονοι κινητήρες λειτουργούν σε πιο σκληρές συνθήκες και κάτω από υψηλότερες πιέσεις σε σχέση με το παρελθόν.
Γι’ αυτό και τα συνθετικά λιπαντικά έχουν αναπτυχθεί ειδικά για να αντιμετωπίσουν τις ακραίες συνθήκες που επικρατούν μέσα στους σύγχρονους κινητήρες. Ρέουν πολύ καλύτερα από τα παραδοσιακά ορυκτέλαια. Το μεγαλύτερο όφελος είναι η πολύ αυξημένη προστασία του κινητήρα. Όταν ένας κινητήρας εκκινεί, ένα ορυκτέλαιο χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο για να κυκλοφορήσει, επιτρέποντας την τριβή μεταξύ μερών/τμημάτων που έχουν «στεγνώσει» από λιπαντικό και συνεπώς την πρόκληση φθοράς. Σε αντίθεση, ένα συνθετικό λιπαντικό κυκλοφορεί αμέσως, προστατεύοντας κάθε κινούμενο μέρος του κινητήρα.
Τα πλέον σύγχρονα λιπαντικά κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι τα συνθετικά λάδια. Συνεχίζουν να ακολουθούν τις προδιαγραφές ιξώδους της S.A.E. Και να συμμορφώνονται με την κατηγοριοποίηση της ACEA, με το σαφώς ακριβότερο κόστος τους σε σχέση με τα ορυκτέλαια όχι μόνο να δικαιολογείται από τη σαφώς ακριβότερη και περίπλοκη διαδικασία κατασκευής τους, αλλά να αντικατοπτρίζεται και με το παραπάνω τόσο στην απόδοσή τους όσο και στη μακροζωία τους.
Ένα συνθετικό λιπαντικό περιέχει περισσότερο επεξεργασμένα/διυλισμένα βασικά λιπαντικά από εκείνα που χρησιμοποιούνται στα συμβατικά ορυκτέλαια, προσφέροντας άριστη προστασία και απόδοση. Τα συνθετικά λιπαντικά κινητήρων προσφέρουν μία πληθώρα από πλεονεκτήματα, που βοηθούν τους κινητήρες να διατηρούν τη βέλτιστη απόδοση για πολλά χρόνια.
Για να καταλάβουμε καλύτερα τα συνθετικά λιπαντικά, ας δούμε την προέλευση των λαδιών κινητήρων. Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι λιπαντικών διαθέσιμοι:
(1) Τα συμβατικά ορυκτέλαια, που είναι και τα παραδοσιακά λιπαντικά
(2) Τα συνθετικά λιπαντικά των οποίων η δημοτικότητα είναι διαρκώς αυξανόμενη
Και οι δύο τύποι λιπαντικών παράγονται από το αργό πετρέλαιο. Η διαφορά είναι ότι τα συνθετικά λάδια κατασκευάζονται από πιο προηγμένες διεργασίες διύλισης και είναι υψηλότερης καθαρότητας και ποιότητας από τα συμβατικά ορυκτέλαια. Οι διεργασίες αυτές όχι μόνο αφαιρούν περισσότερες προσμίξεις, αλλά και επιτρέπουν τη δημιουργία μεμονωμένων μορίων λιπαντικού που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των σύγχρονων κινητήρων. Αυτά τα «προσαρμοσμένα» μόρια, προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα προστασίας και απόδοσης.
Τα συνθετικά λιπαντικά κατασκευάζονται μέσα από μία ειδική εργαστηριακή επεξεργασία που χρησιμοποιεί ως βάση είτε αλυσίδες πετρελαίου (polyalphaolefins κατασκευασμένες από αιθυλένιο του ακατέργαστου πετρελαίου) είτε άλλων πρώτων υλών συνήθως από εστέρες, με την προσθήκη ειδικών χημικών. Το βασικότερο πλεονέκτημα αυτής της κατεργασίας στη λειτουργία τους μέσα στον κινητήρα είναι η εξαιρετική τους θερμική σταθερότητα, καθώς διατηρούν σταθερές τις μοριακές αλυσίδες σε αρκετά υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες. Έτσι, το ιξώδες τους παραμένει σταθερό και να λιπαίνουν σωστά τον κινητήρα ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες, όταν τα παλαιότερης τεχνολογίας ορυκτέλαια δε θα ήταν σε θέση να προσφέρουν επαρκή λίπανση. Επίσης, τα συνθετικά λιπαντικά περιέχουν μεγαλύτερη αναλογία καθαριστικών προσθέτων, προκειμένου κατά τη λειτουργία τους να «απορροφούν» τα υπολείμματα του κινητήρα και να τα κατευθύνουν προς το φίλτρο λαδιού, αντί να τα αφήνουν να κάθονται πάνω στις έδρες προξενώντας φθορές λόγω της μείωσης του ελεύθερου χώρου για επαρκές φιλμ λιπαντικού. Και φυσικά, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τα ορυκτέλαια, κατά περίπτωση και μεγαλύτερη από 50%.
Όλα τα ως άνω χαρακτηριστικά, κάνουν τα συνθετικά λιπαντικά μονόδρομο στους σύγχρονούς κινητήρες που χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερα μικρές ανοχές και ειδικά στις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις τους, με τις τουρμπίνες να περιστρέφονται έως και 250.000 φορές το λεπτό και τις ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις τους σε απαγωγή θερμότητας.
Όπως έχουμε ήδη πει, η απόδοση των συνθετικών λιπαντικών κινητήρων είναι τυπικά πιο υψηλή, ειδικά από την άποψη της αντλησιμότητας σε χαμηλές θερμοκρασίες, της σταθερότητας σε υψηλές θερμοκρασίες και της προστασίας έναντι των επικαθίσεων. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να βοηθήσουν προς την κατεύθυνση της μειωμένης φθοράς του κινητήρα, της εξοικονόμησης καυσίμου και της μεγάλης διάρκειας ζωής του κινητήρα.
Τα συνθετικά λιπαντικά μπορούν επίσης να συμβάλουν στην εξοικονόμηση καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης του κινητήρα σε ένα τυπικό φορτηγό, τα ορυκτέλαια είναι πιο χοντρά και κινούνται πιο αργά, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να λειτουργεί με περισσότερες τριβές και λιγότερο αποδοτικά. Τα συνθετικά όμως, ξεκινούν να δουλεύουν πολύ πιο γρήγορα και έτσι ο κινητήρας φτάνει στο αποκορύφωμά της λειτουργικής του απόδοσης πολύ νωρίτερα. Ένα άλλο πλεονέκτημα των συνθετικών είναι ότι είναι καθαρότερα, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών αερίων του κινητήρα, σε σύγκριση με τα συμβατικά ορυκτέλαια.
Τέλος, συνιστούμε την προσοχή σας στο εξής: το ότι ένα λάδι κατηγοριοποιείται ως συνθετικό δε σημαίνει υποχρεωτικά όμως ότι είναι και τέτοιο και καλό είναι να ελέγξουμε προσεκτικά τη συσκευασία να γράφει fully synthetic και όχι synthetic blend με μικρότερα γράμματα. Ο χαρακτηρισμός του συνθετικού πολλές φορές δίδεται και σε ημισυνθετικά λιπαντικά, εάν διαθέτουν κάποια συγκεκριμένα πρόσθετα. Τα ημισυνθετικά, όπως λέει και το όνομά τους, είναι επί της ουσίας ορυκτέλαια με προσθήκη συνθετικών μερών σε αναλογία που δεν ξεπερνά το 30%. Παρά τη χαμηλή αναλογία, οι επιδόσεις και η αντοχή τους είναι σαφώς μεγαλύτερες από τα τυπικά ορυκτέλαια, ενώ το κόστος τους βρίσκεται ανάμεσα στα συνθετικά και τα ορυκτέλαια.
Παρέχουμε πλήρως συνθετικά και μερικώς συνθετικά λάδια κινητήρων, καθώς και ειδικά λιπαντικά για το αυτοκίνητο, τη μοτοσικλέτα, το φορτηγό και το σκάφος σας, για κάθε ανάγκη και εφαρμογή για να προστατεύσετε και να συντηρήσετε τον κινητήρα του οχήματός σας!
Πηγή: novitron.gr, autoagora.gr
Σχολιαστε