Είναι ακόμα αναγκαίο το ροντάρισμα κινητήρα στα καινούρια οχήματα;

Δημοσιευθηκε απο editor 05/08/2020 0 Σχολια Συμβουλές και tips,

Θυμάστε τους γονείς σας όταν παρέλαβαν το καινούριο τους αυτοκίνητο; Το βασικό τους μέλημα ήταν το λεγόμενο στρώσιμο του κινητήρα ή ροντάρισμα, το οποίο αποτελούσε στο παρελθόν πραγματική επιστήμη. Μάλιστα οι κατασκευαστές περιέγραφαν με ακρίβεια τη διαδικασία ρονταρίσματος των μοντέλων τους, η οποία διαρκούσε αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα και απαιτούσε νωρίς την πρώτη αλλαγή λαδιών, συνήθως μετά από 1.000 έως 2.000 χιλιόμετρα.

 

Ας δούμε όμως πόσο αναγκαίο είναι πλέον το ροντάρισμα για ένα καινούριο αυτοκίνητο σύγχρονης τεχνολογίας; Πώς πρέπει να γίνεται και ποια μέρη του αυτοκινήτου περιλαμβάνει;

 

Οι βελτιώσεις στα μηχανικά μέρη των σύγχρονων οχημάτων, αλλά και οι ανώτερες προδιαγραφές των σημερινών λιπαντικών, δεν έχουν απαλλάξει εντελώς τον οδηγό από την υποχρέωση να στρώσει τη μηχανή του οχήματός του.

 

Ωστόσο τα πράγματα έχουν γίνει πλέον πολύ ευκολότερα και αρκεί ένα προσεκτικό και συγκρατημένο στυλ οδήγησης για τα πρώτα 1.000 χιλιόμετρα, ώστε να διασφαλίσετε κατά ένα μεγάλο ποσοστό την εύρυθμη λειτουργία και μακροζωία του κινητήρα σας. Ορισμένοι αυτοκινητοκατασκευαστές εξακολουθούν πάντως να ενημερώνουν και να συμβουλεύουν τους πελάτες τους για το ροντάρισμα του καινούριου τετράτροχού τους.

 

Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές της Battery Club και ώστε να κάνετε απροβλημάτιστες διαδρομές και η συμβίωσή σας με το καινούριο σας αυτοκίνητο να είναι ευχάριστη. 

 

Για τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσετε με το καινούριο σας αυτοκίνητο, θα πρέπει να  κινηθείτε με ήπιο στυλ, χωρίς απότομες εκκινήσεις και φρεναρίσματα και χωρίς να αλλάζετε γρήγορα («καρφωτά») τις σχέσεις στο σαζμάν.

 

Προσπαθήστε να μην ξεπεράσετε τα 3/4 της μέγιστης ταχύτητας του αυτοκινήτου και τις 3.000 σ.α.λ. στον κινητήρα, αλλά και να μην κινείστε με επιλεγμένη μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και πολύ χαμηλή ταχύτητα. Κάτι τέτοιο κουράζει τον κινητήρα χωρίς λόγο και θα πρέπει να αποφεύγεται, όχι μόνο όταν είναι καινούργιο το αυτοκίνητο αλλά και αφού στρωθεί, γιατί μπορεί να αρχίσει να χτυπάει πιράκια λόγω κακής καύσης του καυσίμου.

 

Οι απότομες αντιδράσεις, όπως εκκινήσεις με σπινάρισμα και φρεναρίσματα πανικού, καταπονούν σημαντικά μέρη του κινητήρα αλλά και τις καινούριες δισκόπλακες ή ταμπούρα και τα ελαστικά.

 

Ροντάρισμα με τη μορφή απαλών χειρισμών χρειάζονται εκτός του κινητήρα και τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου, όπως το σαζμάν και τα φρένα, τα οποία θα σας το ανταποδώσουν στο μέλλον με μακροζωία, όπως εξάλλου και ο κινητήρας του αυτοκινήτου σας. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα φρένα ενός οχήματος χρειάζονται περίπου 200 χιλιόμετρα, μέχρι να πιάσουν τη μέγιστη αποτελεσματικότητά τους.

 

Πρέπει να ελέγχετε κάθε εβδομάδα το λιπαντικό του κινητήρα, επειδή στις πρώτες 10.000 χιλιόμετρα μπορεί να εμφανίσει το μοτέρ υψηλή κατανάλωση λαδιού. Ωστόσο θα πρέπει να ανησυχήσετε, μόνον αν συνεχιστεί αυτό και αργότερα.

 

Το δικό τους «στρώσιμο» απαιτούν και τα ελαστικά, την οποίων η πρόσφυση είναι μειωμένη αρχικά. Αιτία είναι μία εξωτερική ελαιώδης επίστρωση του ελαστικού με βάση τη σιλικόνη, χάρη στην οποία ξεκολλά ευκολότερα από το καλούπι κατά την παραγωγή του.

 

Γι’ αυτό και πρέπει να οδηγείτε τα πρώτα 300 χιλιόμετρα με καινούρια ελαστικά προσεκτικά (ιδιαίτερα σε βρεγμένο και ολισθηρό οδόστρωμα), μέχρι να φύγει η επίστρωση και να πατάει το πέλμα σωστά και χωρίς να γλιστράει στην άσφαλτο.

 

Προσπαθήστε να μην ανάβετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας, έχοντας ενεργοποιημένο το κλιματιστικό. Σε αυτή την περίπτωση η τρόμπα του κλιματιστικού καταναλώνει παραπάνω ενέργεια και επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα.

 

Καλοτάξιδο λοιπόν το καινούριο σας αμάξι, με ευχάριστες και ασφαλείς διαδρομές!

 

Πηγή: gazzetta.gr

Σχολιαστε