Προβλήματα στην τροφοδοσία καυσίμου; Αιτίες και συμβουλές

Δημοσιευθηκε απο editor 19/02/2019 0 Σχολια Ανταλλακτικά & Αναλώσιμα AUTO-MOTO,

Για να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά όποια προβλήματα μπορούν να εμφανιστούν στην τροφοδοσία καυσίμου, καλό είναι να γνωρίζει κανείς τα βασικά στοιχεία του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμου του οχήματός του. Γι’ αυτό, το Battery Club θα σας εξηγήσει σήμερα πως λειτουργεί το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου, από ποια μέρη αποτελείται αλλά και τα πιο συχνά προβλήματα που μπορεί κανείς να αντιμετωπίσει.

 

Έχοντας πρωταρχικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα ενός οχήματος, διότι μέσω αυτού διανέμεται η βενζίνη ή το πετρέλαιο που χρειάζεται, το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου συχνά παρομοιάζεται με το αγγειακό σύστημα του σώματος των ανθρώπων: η καρδιά είναι η αντίστοιχη αντλία καυσίμου όπου αντλεί το καύσιμο από το ντεπόζιτο, οι φλέβες είναι οι σωληνώσεις από τις οποίες περνάει το καύσιμο και τα νεφρά είναι το φίλτρο καυσίμου.

 

Ας δούμε όμως πιο συγκεκριμένα από τι αποτελείται όλο αυτό το σύστημα τροφοδοσίας:

 

(1) το ρεζερβουάρ ή τεπόζιτο καυσίμου είναι το δοχείο που αποθηκεύει το καύσιμο. Στο τεπόζιτο υπάρχει ένας αισθητήρας που στέλνει σήμα στο όργανο που βλέπουμε στο κοντέρ και μας δείχνει πόσο καύσιμο υπάρχει στο τεπόζιτο.

Τα τελευταία χρόνια όμως το τεπόζιτο των αυτοκινήτων έχει γίνει λίγο πολύπλοκο, καθώς πλέον μέσα σε αυτό βρίσκεται η αντλία καυσίμου (ή τρόμπα καυσίμου) και έχει διαθέτει περισσότερα συστήματα ελέγχου των ρύπων για να αποτρέψει τις αναθυμιάσεις.

 

(2) η αντλία καυσίμου, η οποία στα σύγχρονα αυτοκίνητα βρίσκεται μέσα στο τεπόζιτο, ενώ παλαιότερα βρισκόταν προσκολλημένη στον κινητήρα ή πάνω στο πλαίσιο του αυτοκινήτου ανάμεσα στον κινητήρα και το τεπόζιτο.

Αν λοιπόν η αντλία καυσίμου βρίσκεται μέσα στο τεπόζιτο ή πάνω στο πλαίσιο, τότε είναι ηλεκτρική και λειτουργεί από την μπαταρία του αυτοκινήτου. Εκείνες που βρίσκονται στον κινητήρα χρησιμοποιούν την κινητική ενέργεια του κινητήρα για να αντλήσουν το καύσιμο και συνήθως κινούνται από τον εκκεντροφόρο ή το στροφαλοφόρο άξονα.

 

(3) το φίλτρο καυσίμου, το οποίο παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο για την μακροζωία και την απόδοση ενός κινητήρα. Τα μπεκ ψεκασμού (αλλά και τα καρμπιρατέρ) στις άκρες που εκχύνουν το καύσιμο έχουν πολύ μικρά ανοίγματα τα οποία είναι εύκολο να βουλώσουν, οπότε το φιλτράρισμα του καυσίμου είναι κομβικής σημασίας.

Τα φίλτρα καυσίμων είναι αναλώσιμα εξαρτήματα, εξωτερικά είναι κατασκευασμένα από ατσάλι ή συνθετικά υλικά και στο εσωτερικό τους υπάρχουν στοιχεία χαρτιού τα οποία φιλτράρουν το καύσιμο.

 

(4) τα μπεκ ψεκασμού

Παλαιότερα, οι κινητήρες βενίζης χρησιμοποιούσαν ένα μηχανισμό γνωστό ως καρμπυρατέρ (εξαερωτήρας στα ελληνικά) ο οποίος αναμειγνύει τον αέρα με τη βενζίνη στην κατάλληλη αναλογία και στη συνέχεια τροφοδοτεί τους θαλάμους καύσης με το μείγμα για να γίνει η ανάφλεξη.

Από τα τέλη της δεκαετίας του ’80, τα καρμπυρατέρ αντικαταστάθηκαν από τα μπεκ ψεκασμού, τα οποία ελέγχονται ηλεκτρονικά από την ECU του εγκεφάλου και στέλνουν το μείγμα καυσίμου-αέρα σε σωστή αναλογία και την κατάλληλη στιγμή. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων των κινητήρων και να επιτευχθεί χαμηλότερη οικονομία καυσίμου.

 

Ας δούμε ποια προβλήματα μπορούν να εμφανιστούν στην τροφοδοσία καυσίμου

 

Ο κινητήρας δυσκολεύεται να πάρει μπρος, δεν αποδίδει τα μέγιστα ή είναι αναμμένη η λυχνία «check engine»;

 

Εάν έχετε ένα από τα ως άνω συμπτώματα, δυστυχώς το φίλτρο βενζίνης έχει βουλώσει!

Είναι το πιο συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένα αυτοκίνητο στο σύστημα τροφοδοσίας. Για να το αποφύγετε, σιγουρευτείτε ότι ακολουθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή για την αντικατάσταση του φίλτρου, οι οποίες βρίσκονται στο εγχειρίδιο συντήρησης του αυτοκινήτου.

 

Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αυτό, προσέξτε τα σημεία ανεφοδιασμού. Ναι, τα βενζινάδικα! Η βενζίνη θα πρέπει να είναι δοκιμασμένη και καλής ποιότητας. Προσπαθήστε να αποφύγετε τα άγνωστα πρατήρια όπου έχουν μεγάλες πιθανότητες να πουλάνε αμφίβολης ποιότητας καύσιμο.

 

Ένα άλλο πρόβλημα στο σύστημα τροφοδοσίας μπορεί να είναι τα βρόμικα μπεκ ψεκασμού. Με το πέρασμα του χρόνου, τα μπεκ συγκεντρώνουν μικροσωματίδια που τα εμποδίσουν να ψεκάσουν στη σωστή ποσότητα το μείγμα αέρα-καυσίμου.

 

Μια λύση για το παραπάνω πρόβλημα είναι η εξής: Όταν σταματήσετε για ανεφοδιασμό σε βενζινάδικο, προσθέστε στο ντεπόζιτο της βενζίνης ένα προϊόν καθαρισμού για τα μπεκ ψεκασμού. Προσθέστε το υγρό καθαριστικό στο ντεπόζιτο πριν βάλετε βενζίνη και αυτό θα καθαρίζει τα μπεκ όσο ο κινητήρας λειτουργεί. Για να διατηρούνται τα μπεκ σε καλή κατάσταση, αυτό καλό είναι να γίνεται κάθε 3 μήνες.

 

Τέλος, ένα άλλο συχνό πρόβλημα είναι η ελαττωματική αντλία καυσίμου. Αν ο κινητήρας δεν παίρνει μπρος ή  κατά τη διάρκεια της οδήγησης σβήνει, ένα πιθανό αίτιο είναι η αντλία καυσίμου.

 

Πλέον όλα τα αυτοκίνητα έχουν ηλεκτρονικές αντλίες καυσίμου πράγμα που σημαίνει ότι όταν γυρνάς το κλειδί στη μίζα προς την πρώτη σκάλα, πριν μπει σε λειτουργία ο κινητήρας, μπορεί να ακουστεί έναν ηλεκτρονικό ήχο, ο οποίος υποδηλώνει ότι η αντλία ενεργοποιείται. Αν δεν ακούγεται  αυτός ο ήχος, επίσης υπάρχει πρόβλημα και θα πρέπει να ελεγχθεί εκτενώς.

 

Σε αυτή την περίπτωση, το πρόβλημα θα πρέπει να εξεταστεί από κάποιον έμπιστο μηχανικό και να ακολουθήσουν οι κατάλληλες κινήσεις.

 

Έχοντας κατά νου τις άνω συμβουλές μας, επισκεφθείτε το Battery Club, όπου θα βρείτε επιλεγμένα αναλώσιμα αυτοκινήτου – moto από τους πιο αξιόπιστους κατασκευαστές και σε ασύγκριτες τιμές: φίλτρα καυσίμου, φίλτρα λαδιού, λιπαντικά, πρόσθετα καυσίμου και λαδιού, αντιψυκτικά, μπουζί, λάμπες αυτοκινήτου κ.α. για κάθε ανάγκη και εφαρμογή για να προστατεύσετε και να συντηρήσετε το όχημά σας.

 

Πηγή: blog.spotmechanic.gr

Σχολιαστε