Ήρθε η ώρα για καινούργια τακάκια;

Δημοσιευθηκε απο editor 10/09/2020 0 Σχολια Ανταλλακτικά & Αναλώσιμα AUTO-MOTO,

Η ισχύς του κινητήρα είναι καλή - αλλά μόνο αν τα φρένα μπορούν να την αντέξουν! Τα συστήματα πέδησης παρέχουν ασφάλεια - αλλά μόνο με τα σωστά τακάκια φρένων!

 

Ας δούμε λοιπόν κάθε πότε χρειάζονται αλλαγή τα φρένα και τα τακάκια του αυτοκινήτου μας, καθώς και τι πρέπει να προσέξουμε, για ασφάλεια στις μετακινήσεις μας.  

 

Ως γνωστόν, η αλλαγή φρένων εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης, την ποιότητα του υλικού των φρένων και την κατάσταση άλλων ανταλλακτικών, όπως οι δισκόπλακες, οι αναρτήσεις κλπ. Ξέρατε όμως ότι η λειτουργική κατάσταση των φρένων του αυτοκινήτου έχει για εκπρόσωπό της το πεντάλ; Γι’ αυτό ακούστε με προσοχή τι έχει να σας πει! Εάν είναι πολύ σκληρό ή υπερβολικά μαλακό το πεντάλ των φρένων, τότε ίσως πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιο μηχανικό, καθώς υπάρχει πρόβλημα. Το συνηθέστερο είναι να πιάνει χαμηλά το πεντάλ, πράγμα που σημαίνει ότι έχουν φθαρεί αρκετά τα τακάκια και ήρθε η ώρα για αλλαγή. Πέραν πάντως των έκτακτων περιπτώσεων, υπάρχουν κάποιοι γενικοί κανόνες για το χρόνο αλλαγής των φρένων. Κατά μέσο όρο τα τακάκια μπορούν να είναι αποτελεσματικά για 40.000 χιλιόμετρα. Πρακτικά αυτό εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης. Ο φειδωλός και μετρημένος οδηγός μπορεί να κάνει έως και 40.000 χιλιόμετρα, ενώ ο νευρικός να μη «βγάλει» ούτε 15.000.

 

Αν έχετε αυτοκίνητο που διαθέτει ένδειξη για τα φρένα, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε ότι αν δείτε να ανάβει η λυχνία, απομένουν μόλις 3.000 χιλιόμετρα πριν η αποτελεσματικότητα των φρένων μηδενιστεί. Όσοι όμως δεν έχουμε νέο αυτοκίνητο, καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας κάποιες ενδείξεις που θα μας οδηγήσουν στην αλλαγή των φρένων.

 

Διαβάστε κάτωθι τις χρήσιμες συμβουλές του Battery Club, για να μην έχετε ποτέ πρόβλημα με τα φρένα του οχήματός σας:

 

  • όταν το πεντάλ πιάνει χαμηλά, αλλά ανταποκρίνεται ακόμη το φρένο, τότε είναι καιρός να σκεφτούμε την αλλαγή των φρένων. Ο οδηγός ξέρει το αυτοκίνητό του και μπορεί να καταλάβει την αλλαγή στο φρενάρισμα ώστε να προετοιμαστεί για το επερχόμενο κόστος.
  • όταν πατώντας το πεντάλ, φτάνει στο πάτωμα, πρέπει να το ελέγξουμε, κάτι τρέχει. Πιθανόν η τρόμπα φρένου να έχει διαρροή και να χρειάζεται αντικατάσταση. Καλό είναι να αλλάξουμε και τα υγρά του κυκλώματος ώστε να έχουμε σωστότερη λειτουργία.
  • αν νιώσουμε τρέμουλο στο τιμόνι, ίσως οι δισκόπλακες να έχουν υποστεί ζημιά με αποτέλεσμα να φέρει κραδασμούς στο εσωτερικό , αρκεί να μην συγχέουμε το διακεκομμένο μπλοκάρισμα του ΑΒS, με το τιμόνι που τρέμει. Και τα δύο προέρχονται από πάτημα φρένου, αλλά είναι εντελώς διαφορετική αίσθηση.
  • αν αντίθετα, έχουμε ένα πεντάλ σκληρό, που δεν πατιέται ,τότε ευθύνεται το σύστημα υδραυλικής υποβοήθησης (σεβρό). Εκεί θα χρειαστεί ή να αντικαταστήσουμε ή να επιδιορθώσουμε. Ο μηχανικός θα μας προτείνει την κατάλληλη λύση.
  • αν αλλάξουμε δισκόπλακες, πρέπει να μπουν και καινούργια τακάκια. Τα φθαρμένα τακάκια, θα κάνουν αμέσως «πατούρα» στις νέες δισκόπλακες, άρα θα τις φθείρουν γρηγορότερα.
  • όταν φαγωθεί όλο το υλικό των τακακίων μπορεί να ακούσουμε μεταλλικό ήχο,  όταν δηλαδή θα ακουμπά το μέταλλο τους, με τις δισκόπλακες. Τότε η αλλαγή πρέπει να είναι άμεση.
  • δισκόπλακες αλλάζουμε όταν περάσουν 30.000-40.000 χιλ, ανάλογα τη χρήση και μετά από έλεγχο.
  • αν είμαστε γνώστες, μπορούμε πιάνοντας την άκρη του δίσκου, να δούμε αν έχει δημιουργηθεί μεγάλη «πατούρα» και έτσι να δρομολογήσουμε τυχόν αλλαγή.
  • ακόμη πιο άμεση αντικατάσταση θα χρειαστεί αν δούμε ρωγμή στους δίσκους μας.

 

Επίσης έχετε υπόψη σας ότι όταν είναι πολύ ζεστά τα φρένα θα πρέπει να προσέχουμε την επαφή με τα νερά, γιατί η απότομη αλλαγή θερμοκρασίας μπορεί να προκαλέσει ζημιά.

 

Το υγρό φρένων επίσης απαιτεί συντήρηση. Μέσες - άκρες ο χρόνος ζωής του είναι 2-3 χρόνια αλλά και πάλι εξαρτάται από τις κατά περίπτωση συνθήκες. Το υγρό φρένων έχει υγροσκοπικές ιδιότητες, «απορροφά» δηλαδή την  υγρασία του περιβάλλοντος και μειώνει το σημείο βρασμού του. Για το πότε πρέπει να αλλάξει το υγρό φρένων, αν δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, θα πρέπει να εμπιστευτείτε το μηχανικό σας.

 

Όσον αφορά το γνωστό σύστημα ABS, αυτό δεν απαιτεί κάποια ειδική συντήρηση!

 

Στο Battery Club θα βρείτε σετ τακάκια για κάθε μάρκα και μοντέλο της αγοράς, από τους πιο αξιόπιστους κατασκευαστές και σε ασύγκριτες τιμές.

Σχολιαστε