Μπορεί να παγώσει ο ηλεκτρολύτης της μπαταρίας μου;

Δημοσιευθηκε απο editor 22/01/2019 0 Σχολια Μπαταρίες,

Το υγρό της μπαταρίας αυτοκινήτου, γνωστό ως ηλεκτρολύτης, αποτελείται από ένα μείγμα απεσταγμένου νερού και θειικού οξέος, το οποίο αντιδρά με τις αρνητικές και θετικές πλάκες της μπαταρίας. Η χημική αυτή αντίδραση παράγει ηλεκτρικά φορτία και κατ' επέκταση,  το ηλεκτρικό ρεύμα της μπαταρίας.

 

Πως επηρεάζεται ο ηλεκτρολύτης από την θερμοκρασία;

 

Η ειδική πυκνότητα του ηλεκτρολύτη μιας μπαταρίας σε θερμοκρασία 20 βαθμούς C και σε κατάσταση πλήρους φόρτισης είναι 1.24-1.28. Το ειδικό αυτό βάρος των υγρών της μπαταρίας όμως μεταβάλλεται συνεχώς, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Δείτε αναλυτικά στο κάτωθι πίνακα πως επηρεάζεται η ειδική πυκνότητα του ηλεκτρολύτη από την κατάσταση φόρτισης:

 

Πυκνότητα Ηλεκτρολύτη σε 20oC

1.28

1.23

1.2

1.17

1.14

1.11

Κατάσταση φόρτισης

100%

75%

50%

25%

πολύ λίγη ισχύς

εντελώς εκφορτισμένη μπαταρία

 

Επίσης, η ειδική πυκνότητα του ηλεκτρολύτη επηρεάζεται από τις χαμηλές θερμοκρασίες, ήτοι όσο πέφτει η θερμοκρασία, ο ηλεκτρολύτης θα είναι πιο πυκνός και θα έχει μεγαλύτερο ειδικό βάρος. Έτσι, οι χημικές αντιδράσεις μέσα στην μπαταρία θα είναι πιο αργές, με αποτέλεσμα τη μείωση της χωρητικότητας της μπαταρίας σε συνάρτηση με την θερμοκρασία.

 

Όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη ο ηλεκτρολύτης αντέχει στις χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Όταν η μπαταρία είναι εκφορτισμένη, ο ηλεκτρολύτης παγώνει εύκολα και καταστρέφεται. Η καλύτερη προστασία της μπαταρίας στο κρύο είναι η 100% φόρτισή της. 

 

Κατάσταση φόρτισης

 0%

 0%

 0%

 20%

 40%

60%

80%

100%

105%

Πυκνότητα ηλεκτρολύτη

1

1.04

1.08

1.12

1.16

1.2

1.24

1.28

1.32

Αντοχή σε Θερμοκρασία

0oC

-2oC

-5oC

-10oC

-18oC

-30oC

-47oC

-68oC

-73oC

 

Μια παγωμένη μπαταρία δίνει πολύ χαμηλό ρεύμα, αλλά δεν παθαίνει μόνιμη βλάβη, αν και μπορεί να παρουσιαστούν ρωγμές στο κέλυφός της. Αυτό συμβαίνει γιατί ο παγωμένος ηλεκτρολύτης δε διαστέλλεται και παραμένει σε μία κατάσταση ζελέ. Πρέπει να σημειωθεί ότι η επαναφόρτιση όταν η μπαταρία έχει παγώσει είναι δύσκολη εφόσον μόνο ένα πολύ χαμηλό ρεύμα μπορεί να περάσει. Δοκιμές στα αυτοκίνητα καθορίζουν το ελάχιστο ρεύμα που απαιτεί η μίζα σε αυτές τις συνθήκες και με αυτά τα στοιχεία επιλέγεται μπαταρία με επαρκή χωρητικότητα.

 

Αν και συνήθως οι κατασκευαστές οχημάτων τοποθετούν μπαταρίες οι οποίες είναι αρκετά μεγάλες για να περιστρέψουν τον κινητήρα κάτω από δεδομένες συνθήκες, συνήθως σε θερμοκρασία -30 βαθμούς C, υποθέτοντας φόρτιση 70%, η μπαταρία πρέπει να προστατεύεται από πάγωμα, ειδικά όταν είναι σε χαμηλή στάθμη φορτίσεως, διότι τότε το ποσοστό νερού στον ηλεκτρολύτη είναι μεγαλύτερο και υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα παγώματος. Μια καλή και σωστή φόρτιση είναι ένα καλό μέτρο κατά του παγώματος.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: έχετε υπόψη σας ότι ΔΕΝ πρέπει να συμπληρώνουμε υγρά σε μπαταρίες όταν η θερμοκρασία τους είναι κάτω από το σημείο πήξεως του νερού (0 βαθμοί C)!

 

Για να αποφύγετε το πάγωμα του ηλεκτρολύτη της μπαταρίας σας τις κρύες μέρες του χειμώνα, εμπιστευτείτε τους πρωτοποριακούς και προηγμένους φορτιστές μπαταριών για κάθε είδους όχημα που σας προσφέρει το Battery Club!

Σχολιαστε