Λιπαντικά Low SAPS: νέα γενιά λιπαντικών χαμηλών εκπομπών

Δημοσιευθηκε απο editor 04/02/2020 0 Σχολια Λιπαντικά κινητήρων,

Η λίπανση του κινητήρα δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά μια κίνηση ενδιαφέροντος και υπευθυνότητας τόσο για το δικό μας όχημα, όσο και για την ασφάλεια όλων των άλλων με τους οποίους θα βρεθούμε μαζί στον δρόμο.

 

Η νέα γενιά λιπαντικών για κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, κατάλληλα για όλες τις χρήσεις, ακόμη και τις πιο έντονες, αποτελείται από τα λιπαντικά Low SAPS.

 

Με χαμηλή περιεκτικότητα σε θειική τέφρα, φώσφορο και θείο (Sulphated ash, Phosphorus και Sulphur), τα λιπαντικά Low SAPS είναι τα πιο διαδεδομένα και έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι φιλικά με τα μοντέρνα συστήματα επεξεργασίας των καυσαερίων.

 

Τα στοιχεία της θειικής τέφρας του φωσφόρου και του θείου που διαθέτουν στη σύστασή τους αυξάνουν την απόδοση λίπανσης του λιπαντικού του κινητήρα, με συνέπεια να συσσωρεύονται λιγότερα κατάλοιπα καύσης στο φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου, με αποτέλεσμα αυξημένη διάρκεια ζωής του φίλτρου σωματιδίων.

 

Όταν αυτά τα στοιχεία περιέχονται σε υψηλή περιεκτικότητα στα παραδοσιακά λιπαντικά, πιθανά έχουν επιβλαβείς επιπτώσεις στα συστήματα αντιρρύπανσης. Τα φίλτρα σωματιδίων (DPF) είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στα στοιχεία SAPS. H τεχνολογία Low SAPS μειώνει τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, βελτιστοποιώντας την απόδοση των αντιρρυπαντικών συστημάτων.

 

Τα λιπαντικά τεχνολογίας low SAPS αυξάνουν με την σειρά τους τη διάρκεια ζωής του φίλτρου σωματιδίων πετρελαίου και βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου του αυτοκινήτου.

 

Μιας και τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί πρωτοφανής έμφαση στην έρευνα και την ανάπτυξη των αντιρρυπαντικών συστημάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα φίλτρα σωματιδίων αποτελούν μια πρόκληση για το χώρο των λιπαντικών και σχεδιάζονται λιπαντικά προσαρμοσμένα στις νέες συνθήκες των αντιρρυπαντικών συστημάτων.

 

Ειδικά σχεδιασμένα λοιπόν για κινητήρες πετρελαίου, τα φίλτρα σωματιδίων παγιδεύουν τα συσσωρευμένα σωματίδια και παράγουν έγχυση πετρελαίου, ώστε τελικά τα ανεπιθύμητα στοιχεία καταστρέφονται.

 

Αυτά τα λιπαντικά είναι τα πιο διαδεδομένα και έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι φιλικά με τα μοντέρνα συστήματα επεξεργασίας των καυσαερίων. Είναι κατάλληλα για επιβατικά αυτοκίνητα ή ελαφρά φορτηγά, για πετρελαιοκινητήρες ή βενζινοκινητήρες με φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου ή οξειδωτικό/τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα.

 

Τα λιπαντικά αυτής της κατηγορίας αυξάνουν, όπως είπαμε, τη διάρκεια ζωής του φίλτρου σωματιδίων πετρελαίου ή και του οξειδωτικού/τριοδικού καταλυτικού μετατροπέα και βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου του αυτοκινήτου.

 

Όσο χαμηλότερη είναι η αναλογία SAPS, τόσο λιγότερα κατάλοιπα καύσης συσσωρεύονται στο φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου, με αποτέλεσμα αυξημένη διάρκεια ζωής του φίλτρου σωματιδίων.

 

Οι διαφορές μεταξύ των λιπαντικών C1, C2, C3 ή C4 αναγνωρίζονται από τον αριθμητικό τους προσδιορισμό.


Το λιπαντικό ACEA C1, έχει την χαμηλότερη αναλογία σε SAPS σε σχέση με τα υπόλοιπα λιπαντικά κατηγορίας C και το μικρότερο ιξώδες. Η διαφορά μεταξύ των λιπαντικών ACEA C2 και C3 είναι μόνο το ιξώδες HTHS (High Temperature High Shear - Υψηλή θερμοκρασία, Υψηλή Συνάφεια), ενώ η αναλογία SAPS είναι η ίδια. Όσο χαμηλότερο είναι το ιξώδες HTHS, τόσο χαμηλότερη θα είναι η τριβή, με αποτέλεσμα μια βελτιωμένη οικονομία καυσίμου του αυτοκινήτου.

 

Οι παλιότεροι μας έλεγαν σε εμάς τους καινούργιους, «Λάδια και νερά να ελέγχεις και να αλλάζεις όταν πρέπει, ώστε να μην σε αφήσει ποτέ…». Τα χρόνια μπορεί να πέρασαν, όμως η λειτουργικότητα των λιπαντικών του κινητήρα και πως αυτά συμβάλλουν στην εύρυθμη και μακροχρόνια λειτουργία του δεν επηρεάστηκε στο έπακρο. Ναι, τα λιπαντικά κινητήρων ακολούθησαν κι αυτά την εξελικτική πορεία της τεχνολογίας του αυτοκινήτου και να χρειάζονται μεγαλύτερα διαστήματα αλλαγής από ότι τα παλιότερης τεχνολογίας. 

 

Ωστόσο, στις μέρες μας ένα λιπαντικό θα πρέπει αφενός να καλύπτει τις τεχνολογικές απαιτήσεις των σύγχρονων κινητήρων, αφετέρου να συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου και στην μείωση των εκπομπών ρύπων. Θα πρέπει επίσης να είναι τελείως συμβατό με τις τεχνολογίες των τριοδικών καταλυτικών μετατροπέων των βενζινοκινητήρων, των φίλτρων αιθάλης, των πετρελαιοκινητήρων και των καταλυτών επιλεκτικής αναγωγής των οξειδίων του αζώτου. 

 

Επιπλέον θα πρέπει να «παρακολουθεί» τις εξελίξεις των προδιαγραφών καυσαερίων EURO των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Για να επιτύχουν λοιπόν όλα τα παραπάνω οι κατασκευαστές λιπαντικών χρησιμοποιούν διάφορους συνδυασμούς στοιχείων και υλικών, φόρμουλες, όπως είναι η νέα γενιά λιπαντικών χαμηλών εκπομπών Low SAPS.

 

Για βέλτιστη απόδοση των αντιρρυπαντικών συστημάτων και μειωμένα κόστη συντήρησης, στην Battery Club θα βρείτε προϊόντα Low SAPS που φροντίζουν τις ανάγκες των πιο σύγχρονων κινητήρων, επιτρέποντας στα συστήματα αντιρρύπανσής τους να λειτουργούν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους.

 

Πηγή: autotriti.gr

Σχολιαστε