Τι πρέπει να προσέχετε όταν φορτίζετε μια μπαταρία αυτοκινήτου

Δημοσιευθηκε απο editor 25/06/2019 0 Σχολια Αξεσουάρ AUTO-MOTO,

Ως γνωστόν, πριν η μπαταρία φτάσει στα όριά της, μπορεί να επαναφορτίζεται όταν χρειάζεται, ενώ όσο περίπλοκη και αν σας φαίνεται η διαδικασία, ακόμα και αν δεν έχετε επαφή με τη μπαταρία, η φόρτισή της γίνεται πολύ εύκολη και γρήγορη, αν ακολουθήσετε τις απλές και κατανοητές οδηγίες της Battery Club.
 
Πριν προχωρήσουμε στην περιγραφή των βημάτων, είναι απαραίτητο να τονιστεί πως θα πρέπει να προμηθευτείτε και να χρησιμοποιήσετε μόνο φορτιστή που ταιριάζει στο δικό σας τύπο μπαταρίας (δείτε λεπτομέρειες εδώ), ενώ επιβάλλεται να ακολουθήσετε πάντοτε της οδηγίες χρήσης.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ στα ακόλουθα:

 

Δεν φορτίζουμε ποτέ τη μπαταρία αν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι «ακραία» (κοντά στο 0 ή άνω των 40 βαθμών), καθώς η φόρτιση δεν θα είναι αποτελεσματική σε τέτοιες συνθήκες. Επίσης, ο χώρος στον οποίο θα γίνει η διαδικασία θα πρέπει να έχει καλό εξαερισμό.
 
Σε περίπτωση που, κατά την  διαδικασία της φόρτισης, παρατηρήσετε την οποιαδήποτε απότομη αύξηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας ή διαρροής οξέων από αυτήν, διακόπτετε αυτομάτως τη φόρτισή της.
 
Μην αφήνετε την μπαταρία να πέφτει κάτω από 12.3 Volt, γιατί αν συμβαίνει συχνά θα χρειαστεί ειδικός!
 
Βάλτε στο πρόγραμμά σας τον έλεγχο της τάσης της μπαταρίας. Είναι πολύ σύντομος αλλά και πολύ χρήσιμος. Εάν παρατηρήσετε ότι είναι κάτω από 12.3 Volt, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί φόρτισή της. Αν αυτό συμβαίνει συχνά, θα πρέπει να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος από κάποιον εξειδικευμένο τεχνικό.
 
Ελέγξτε συχνά τις επιφάνειες της μπαταρίας και φροντίστε να είναι πάντα στεγνές και καθαρές. Εάν δεν ισχύει αυτό, μπορείτε να τις καθαρίσετε, αρκεί το πανί να είναι υγρό ή αντιστατικό.

 

Μην ανοίγετε μπαταρίες που δεν έχουν πώματα.

 

Ελέγχετε σε τακτικά διαστήματα την κατάσταση φόρτισης ή χρησιμοποιείτε συσκευές διατήρησης της φόρτισης.

 

Εάν η τάση χωρίς φορτίο είναι κάτω των 12,3 V, φορτίζετε την μπαταρία.

 

Η οπτική επιθεώρηση μπαταριών μπορεί να σας σώσει

Ελέγξτε και βεβαιωθείτε πως τίποτε από τα παρακάτω δεν συμβαίνει. Σε αντίθετη περίπτωση, επισκεφτείτε το εξειδικευμένο τεχνικό.

 

Οι ακροδέκτες φέρουν σημάδια πως κτυπήθηκαν με σφυρί, πως στρίφτηκαν ή πως τοποθετήθηκαν κάτω από το κάλυμμα.

 

Οι πλαϊνοί ακροδέκτες φέρουν σημάδια υπερβολικά υψηλής ροπής.

 

Το κουτί ή το κάλυμμα φέρουν σημάδια κόπωσης, ζημιάς ή υψηλής θερμοκρασίας.

 

Τα άκρα της μπαταρίας σπρώχνονται προς τα έξω. Αυτό υποδεικνύει μεγέθυνση των πλακών.
 
Φροντίστε να προφυλάσσετε όσο περισσότερο μπορείτε, όχι μόνο τους πόλους, αλλά και τα κλιπ σύνδεσης από τη διάβρωση.
  
Επίσης, σε περίπτωση που παρατηρήσετε οτιδήποτε από τα παρακάτω, θα πρέπει να φροντίσετε να ελεγχθεί άμεσα η μπαταρία από κάποιον ειδικό:

 

  • Το κουτί ή το κάλυμμα «ανεβάζουν» πολύ υψηλή θερμοκρασία ή παρατηρείς ότι έχουν υποστεί κάποια ζημιά.
  • Τα άκρα «γυρίζουν» προς τα έξω.
  • Οι ακροδέκτες που βρίσκονται στα πλάγια παρουσιάζουν συμπτώματα αυξημένης ροπής.

 

Το να ξεχάσετε μια φορά αναμμένο κάποιο φως του αυτοκινήτου και να «αδειάσει» η μπαταρία, είναι κάτι που έχει συμβεί σε όλους μας. Αν όμως αυτό γίνεται συχνά, δημιουργείται το εξής πρόβλημα:
 
Κάθε φορά που η μπαταρία αποφορτίζεται, δηλαδή όποτε η τάση της «πέφτει» κάτω από τα 12.3 Volt που αναφέραμε και νωρίτερα και παρόλο που η υπάρχει η δυνατότητα να επαναφορτιστεί, η διάρκεια ζωής της μειώνεται.
 
Στις περιπτώσεις όμως που η μπαταρία έχει αποφορτιστεί από δικό μας λάθος (επειδή πχ ξεχάσαμε τα φώτα αναμμένα) ή από κάποιο τεχνικό πρόβλημα, τότε μπορεί να φορτιστεί και να λειτουργήσει κανονικά. Κάθε εκφόρτιση κάτω από 12.2V «τρώει» μήνες ζωής από την μπαταρία. Αυτό σημαίνει πως η μπαταρία δεν πρέπει να εκφορτίζεται κάτω από τα όρια ασφαλείας. Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό πως μια εκφόρτιση από λάθος του οδηγού διορθώνεται, αλλά στερεί χρόνο ζωής από την μπαταρία. Συνεπώς όσο πιο προσεκτικοί είμαστε, τόσο το καλύτερο.

 

Με απλούστερα λόγια: κάθε φορά που η μπαταρία «αδειάζει», φέρνετε τη διαδικασία και τα έξοδα αντικατάστασής της όλο και πιο κοντά.
 
Εν ολίγης:

 

  • Χρησιμοποιείτε μόνο κατάλληλους φορτιστές μπαταριών μολύβδου και λαμβάνετε υπόψη τις οδηγίες χρήσης τους.
  • Μην φορτίζετε ποτέ παγωμένες μπαταρίες ή μπαταρίες με θερμοκρασία άνω των 45 °C.
  • Συνδέετε το θετικό πόλο (+) της μπαταρίας με το θετικό πόλο του φορτιστή και τον αρνητικό πόλο (-)της μπαταρίας με τον αρνητικό πόλο του φορτιστή.
  • Ενεργοποιείτε το φορτιστή αφού συνδέσετε πρώτα την μπαταρία.
  • Μετά την πλήρη φόρτιση, απενεργοποιείτε πρώτα το φορτιστή.
  • Διακόπτετε τη φόρτιση, όταν ζεσταθεί η μπαταρία ή όταν εκρέει οξύ!
  • Ο χώρος στον οποίο θα φορτίσετε την μπαταρία, πρέπει να έχει καλό εξαερισμό.

Τέλος, σε περίπτωση που φταίει το ηλεκτρικό σύστημα για την αποφόρτιση της μπαταρίας:

Αν η μπαταρία είναι σχετικά καινούρια, αλλά συνεχώς αποφορτίζεται, ελέγξτε το ηλεκτρικό σύστημα, πριν αντικαταστήσετε την μπαταρία. Μπορεί το πρόβλημα να βρίσκεται στο ηλεκτρικό σύστημα και να μην φταίει η μπαταρία. Εάν υπάρχει βλάβη σε ένα μέρος του ηλεκτρικού συστήματος, αυτό θα αποφορτίζει συνεχώς οποιαδήποτε μπαταρία και το αυτοκίνητο της θα εξακολουθήσει να μην ξεκινάει.

Και μην ξεχάσετε ότι η ακινησία σκοτώνει της μπαταρίες αυτοκινήτου. Ο κύκλος φόρτισης – εκφόρτισης συμβάλει στην υγεία της μπαταρίας. Όταν το όχημα είναι ακίνητο οι πλάκες μολύβδου διαβρώνονται και ο ηλεκτρολύτης εξασθενεί. Από ένα σημείο και μετά, η φθορά γίνεται μη αναστρέψιμη. Αν δεν κινείται τακτικά το όχημά της, τότε να φορτίζετε την μπαταρία αυτοκινήτου με εφωτερικούς φορτιστές. Διαβάστε το άρθρο για τον ηλεκτρολύτη της μπαταρίας για περισσότερες πληροφορίες.
 

Για όποιο πρόβλημα αντιμετωπίσετε, η λύση  βρίσκεται στο Battery Club! Επισκεφθείτε μας και επιλέξτε από την μεγάλη γκάμα εκκινητών και φορτιστών μπαταριών αυτοκινήτων που διαθέτουμε!

 

Πηγή: autotriti.gr

Σχολιαστε