Αλλαγή ταχυτήτων στο αυτοκίνητο: την κάνετε σωστά;

Δημοσιευθηκε απο editor 27/11/2018 0 Σχολια Λιπαντικά κινητήρων,Συμβουλές και tips,

Αν και μια τυπική διαδικασία, η αλλαγή ταχύτητας επηρεάζει την καλή λειτουργία του κινητήρα, γι’ αυτό καλό είναι να γνωρίζουμε κάποιους κανόνες για να την κάνουμε σωστά, ειδικά στην γρήγορη οδήγηση.

 

Το Battery Club, πέραν του ότι σας προσφέρει μια μεγάλη γκάμα λιπαντικών για κιβώτια ταχυτήτων και διαφορικά στις καλύτερες τιμές της αγοράς, σας δίνει ορισμένες συμβουλές για να μειώσετε τις πιθανότητες εμφάνισης βλαβών στο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και να αυξήσετε τη διάρκεια ζωής του δίσκου – πλατό.

 

Ο οδηγός για μια γρήγορη αλλαγή πρέπει να κάνει όλες τις κινήσεις αστραπιαία (σύμπλεξη, επιλογή, αποσύμπλεξη) και να αφήσει ελάχιστα δευτερόλεπτα το γκάζι.

 

Το κατέβασμα ταχύτητας

 

Είναι το μυστικό της γρήγορης οδήγησης. Θεωρητικά ο κινητήρας περιστρέφεται σε υψηλές στροφές πριν το κατέβασμα και εν συνεχεία ο οδηγός «πέφτει» στα φρένα, για να πάρει μια στροφή.

 

Εκεί χρειάζεται να επιστρατευθεί η τεχνική Rev Matching (ταίριασμα στροφών), ώστε να συγχρονιστεί το κιβώτιο με τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Έτσι ο οδηγός φρενάρει, δίνοντας παράλληλα γκάζι σε κάθε κατέβασμα (μύτη-τακούνι).

 

Εννοείται ότι μπορεί να κατεβάσει περισσότερες από μία ταχύτητες με το φρένο πάντα πατημένο.

 

Το ανέβασμα ταχύτητας

 

Στη γρήγορη οδήγηση πρέπει να γίνεται πριν τον κόφτη και ανάλογα με το φάσμα λειτουργίας του αυτοκινήτου.

 

Είναι μάταιο ο κινητήρας να περιστρέφεται κοντά στον κόφτη, αφού ως επί το πλείστον εκεί το διάγραμμα καμπύλης ροπής και ισχύος εξασθενεί και στην πράξη «ψοφάει». Ο βαθμός εξασθένησης, βέβαια, εξαρτάται από τον τύπο και τη χαρτογράφηση του κινητήρα.

 

Τι συμβαίνει όμως εάν παραλείψουμε μια ή δύο σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων;

 

Έχετε σκεφτεί ποτέ να ανεβάσετε ταχύτητα από την 2α κατευθείαν στην 4η; Ίσως το έχετε ήδη κάνει!

 

Και να έχετε αναρωτηθεί αν υπάρχει κάποιο θέμα με τη συγκεκριμένη κίνηση, μην ανησυχείτε, η απάντηση είναι πως όχι, αρκεί να γίνεται σωστά. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως προκειμένου να μην «κρεμάσει» η 4η, να πέσουν δηλαδή οι στροφές του κινητήρα χαμηλά και έξω από το εύρος που επιταχύνει ικανοποιητικά το αυτοκίνητα, θα πρέπει να έχει «γεμίσει» καλά η 2α. Να έχουν ανέβει δηλαδή οι στροφές πριν την αλλαγή σχέσης και την παράλειψη της 3ης σε τέτοιο επίπεδο που στη συνέχεια με 4η η κίνηση του αυτοκινήτου να συνεχιστεί απρόσκοπτα.

 

Όταν όμως κατεβάζουμε ταχύτητα, χρειάζεται περισσότερη προσοχή. Αν κινούμαστε π.χ. με 120 χλμ./ ώρα και 5η στο κιβώτιο και πέφτουμε, λόγω π.χ. απότομης επιβράδυνσης, περίπου στα μισά είναι πιο σωστό να επιλέξουμε 3η παρά 2α. Κι αυτό γιατί στην τελευταία περίπτωση οι στροφές του κινητήρα θα ανέβουν τόσο πολύ που θα προσεγγίσουν την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου.

 

Και μην ξεχάσετε: Με Βαλβολίνες και ATF Castrol και Liqui Moly που θα βρείτε σε ειδικές τιμές στο Battery Club, θα εξασφαλίσετε μια άψογη συνολική λειτουργία στο κιβώτιο ταχυτήτων ή στο διαφορικό σας!  

 

Πηγή: cnn.gr (Γιάννης Σκουφής), newsbeast.gr

Σχολιαστε