Το καλάθι αγορών είναι άδειο!
Η οδήγηση υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες έχει πάντα τους δικούς της κανόνες, ενώ οι οδηγοί - και όχι μόνο - οφείλουν να συμμορφωθούν με αυτούς, για τη ασφάλεια όλων μας. Κι επειδή ο Μάρτης, γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης προβλέπεται να μας αποχαιρετήσει με βροχές, καταιγίδες, χαλάζι και, εν γένει, δύσκολες καιρικές συνθήκες για όσους μετακινούνται οδηκώς, η Battery Club, με μια σειρά από χρήσιμες συμβουλές, σας καθοδηγεί στο πως να αντιμετωπίζετε σωστά αυτά τα φαινόμενα τηρώντας πάντα τους σχετικούς κανόνες.
Δυστυχώς, η βροχή, όταν συνδυάζεται με κακής ποιότητας ασφαλτοτάπητες όπως αυτοί του οδικού δικτύου της χώρας, καθιστά τις μετακινήσεις επικίνδυνη και δύσκολη υπόθεση για όλους τους οδηγούς. Πέραν αυτού, πολλές φορές ξεχνάμε ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη προστασία. Γι’ αυτό, την επόμενη φορά που θα ακούσετε προειδοποιήσεις για καταιγίδες ή άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα, καλό θα ήταν να προσέξετε τα παρακάτω:
Η μειωμένη πρόσφυση λόγω του γλιστερού δρόμου σημαίνει ταυτόχρονα μείωση της ταχύτητας, ομαλές κινήσεις στην οδήγηση και τεράστια προσοχή. Ωστόσο, για τη δική μας ασφάλεια, αλλά και των τριγύρω μας, δεν φτάνει μόνο να οδηγούμε πιο σιγά, αλλά να έχουμε υπόψη μας όλους τους κάτωθι παράγοντες:
Είναι ένα πάρα πολύ επικίνδυνο φαινόμενο που μπορεί να συμβεί σε κάθε αυτοκίνητο ανεξάρτητα αν εφοδιάζεται με όλα τα τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφαλείας. Ακόμα και ένα φιλμ νερού 10 χλστ. στο δρόμο είναι ικανό να βγάλει το αυτοκίνητο εκτός πορείας, ειδικά σε στροφή. Πολλοί ίσως έχετε παρατηρήσει κινούμενοι σε ευθεία με λιμνάζοντα νερά ότι ξαφνικά το τιμόνι χάνει την αίσθησή του και το αυτοκίνητο μοιάζει σαν να πλανάρει. Όταν το ελαστικό είναι καινούργιο και το πέλμα του είναι βαθύ, το φαινόμενο αυτό γίνεται λιγότερο αισθητό, καθώς το λάστιχο μπορεί και διώχνει το νερό. Όταν όμως το ελαστικό είναι φθαρμένο και οι αυλακώσεις του έχουν γίνει σχεδόν λείες, τότε πατάει πάνω από το νερό και αυτομάτως χάνεται ο έλεγχος του αυτοκινήτου.
Στο βρεγμένο οδόστρωμα η εκκίνηση του αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται με ομαλό τρόπο, γιατί διαφορετικά είναι πολύ εύκολο να αρχίσουν οι τροχοί να σπινάρουν. Αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με ESP ενδέχεται ακόμα και να μην μπορούν να εκκινήσουν σε πολύ γλιστερή ανηφόρα λόγω του ότι το σύστημα αναγνωρίζει απώλεια πρόσφυσης, γι’αυτό μπορεί να απενεργοποιηθεί μερικώς ή πλήρως μέσω του σχετικού μπουτόν (ανάλογα το αυτοκίνητο).
Όταν βρέχει αυξάνεται σημαντικά η απόσταση ακινητοποίησης, γι’ αυτό η απόστασή μας από το προπορευόμενο όχημα πρέπει να είναι μεγαλύτερη και ποτέ δεν κολλάμε από πίσω. Η πίεση στο πεντάλ του φρένου γίνεται μαλακά, καθώς στο απότομο πάτημα οι τροχοί θα μπλοκάρουν εύκολα και το αυτοκίνητο θα γλιστρήσει ανεξέλεγκτο. Ωστόσο, πλέον όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με ABS αλλά και πάλι η απόσταση επιβράδυνσης αυξάνεται στο βρεγμένο οδόστρωμα, όμως ελέγχεται η πορεία του αυτοκινήτου.
Η μείωση της ταχύτητας όταν βρέχει μειώνει ταυτόχρονα και τις πιθανότητες εξέλιξης και αποφυγής επικίνδυνων καταστάσεων. Για παράδειγμα ακόμα και όταν το αυτοκίνητο γλιστρήσει ελέγχεται πιο εύκολα, η επιβράδυνση είναι πιο άμεση αν ξαφνικά πεταχτεί ένας πεζός ή αλλάξει απότομα μπροστά μας πορεία ένα άλλο όχημα κ.ο.κ.
Όταν βρέχει τα παράθυρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου θαμπώνουν πολύ εύκολα, ωστόσο μπορούν να ξεθαμπώσουν εξίσου άμεσα. Όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν αντιστάσεις στο πίσω παρμπρίζ (κάποια και στο εμπρός) και με το πάτημα του σχετικού μπουτόν η υγρασία φεύγει σε ελάχιστα λεπτά. Για πολύ γρήγορο ξεθάμπωμα όλων των παραθύρων ρυθμίζουμε τον κλιματισμό στη δυνατότερη ένταση με ροή προς τα παράθυρα και στην επιλογή του εισερχόμενου από έξω αέρα και ποτέ στην ανακύκλωση.
Βασική προϋπόθεση για να έχουμε την καλύτερη δυνατή ορατότητα προς τα εμπρός είναι να λειτουργούν οι υαλοκαθαριστήρες και να έχουν αλλαχτεί τα μάκτρα. Τα ξεραμένα και πολυκαιρισμένα λάστιχα των υαλοκαθαριστήρων αδυνατούν να απομακρύνουν το νερό από το παρμπρίζ και αφήνουν γραμμές μειώνοντας σημαντικά το οπτικό πεδίο ειδικά τις βραδινές ώρες.
Όπου υπάρχουν νερόλακκοι τους αποφεύγουμε γιατί εκτός από το ότι προκαλείται υδρολίσθηση, μπορεί τα νερά να που θα πεταχτούν να μπουν στον κινητήρα και να τα ρουφήξει η εισαγωγή αέρα του μοτέρ προκαλώντας σημαντική ζημιά και ακινητοποίηση. Επίσης, ένας νερόλακκος μπορεί να κρύβει από κάτω παγίδες, όπως πχ μια βαθιά λακκούβα. Παράλληλα δεν φταίνε σε τίποτα τυχόν πεζοί ή μοτοσικλετιστές για γίνουν μούσκεμα.
Όταν περνάτε μέσα από λακκούβες με νερό μειώνετε την ταχύτητά σας διότι μπορεί να έχει υποχωρήσει το οδόστρωμα και να υπάρχει έρεισμα το οποίο στην καλύτερη περίπτωση θα τραυματίσει τα ελαστικά σας. Επίσης θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι όταν περνάτε μέσα από νερά, τα φρένα σας μπορεί να βραχούν και να χάσουν παροδικά την ικανότητα ακινητοποίησης. Πατήστε ελαφρά τα φρένα για λίγα μέτρα ώστε να στεγνώσετε τα υλικά τριβής και να τα επαναφέρετε σε κατάσταση λειτουργίας.
Όταν υπάρχει παρατεταμένη βροχόπτωση και εσείς οδηγείτε για ώρα μέσα σε αυτές τις συνθήκες να θυμάστε ότι η κόπωση αυξάνει σημαντικά. Το νερό στο οδόστρωμα αντανακλά το φως των διερχομένων αυτοκινήτων ή του περιβάλλοντος, το οποίο επιβαρύνει την όραση του οδηγού. Επιπρόσθετα, η συνεχής λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων σε συνδυασμό με τη ζέστη της καμπίνας μπορεί να οδηγήσει σε υπνηλία απότομα και χωρίς προειδοποιητικά σημάδια. Μη ξεχνάτε να σταματάτε κάθε 2 ώρες συνεχούς οδήγησης για διάλλειμα τουλάχιστον 15 λεπτών.
Πριν ξεκινήσετε ένα προγραμματισμένο ταξίδι σας να ελέγχετε την κατάσταση των ελαστικών σας. Μην ξεχνάτε ότι είναι αυτά που σας κρατούν στο δρόμο αφού είναι αυτά που έρχονται σε άμεση επαφή με το οδόστρωμα και μεταφέρουν όλη την κινητική ενέργεια της μηχανής για την κίνηση του οχήματος. Εάν δεν είναι σε καλή κατάσταση οι κίνδυνοι είναι πολλοί και σοβαροί. Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης είναι από τους πιο βασικές ενέργειες τόσο για την καλή λειτουργία τους όσο και για έναν γρήγορο έλεγχο της κατάστασης τους. Η ελλιπής πίεση σε κάποιον τροχό μπορεί να είναι σημάδι ότι κάποιο ξένο σώμα έχει εισχωρήσει στην επιφάνειά του και κινδυνεύετε να μείνετε από λάστιχο στο δρόμο εάν δεν το επισκευάσετε άμεσα. Φροντίστε να είναι καλά φουσκωμένα και ελέγξτε την πίεση 1 φορά το μήνα ή ιδανικά μια φορά την εβδομάδα.
και κυρίως σε ανεμοθύελλα και καταιγίδα καλό είναι να σταματάτε σε ασφαλές μέρος το αυτοκίνητο κα να μην συνεχίζετε την οδήγηση. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι υαλοκαθαριστήρες του οχήματος δεν είναι σε θέση να απομακρύνουν το νερό που φτάνει στο τζάμι με μεγάλη ένταση. Όταν η ορατότητα είναι τόσο περιορισμένη που δεν μπορείτε να δείτε, ακόμη και με τη χρήση της μέγιστης σκάλας στους υαλοκαθαριστήρες, θα πρέπει να σταματήσετε σε χώρους στάθμευσης ή άλλα ασφαλή σημεία. Εάν δεν έχετε άλλη επιλογή από την άκρη του δρόμου, κάντε στην άκρη όσο το δυνατόν περισσότερο και περιμένετε να κοπάσει η έντονη βροχόπτωση. Να σταθμεύετε με αναμμένους τους προβολείς και τα αλάρμ ώστε να προειδοποιήσετε και τους άλλους οδηγούς.
Περιορίστε τις μετακινήσεις σας και αποφύγετε περιοχές που είναι πλημμυρισμένες και μην προσπαθήσετε να τις διασχίσετε. Τα ορμητικά νερά από τους χειμάρρους της βροχής μπορούν να παρασύρουν πεζούς και να οδηγήσουν σε τραυματισμούς από πτώση ή αντικείμενα που συμπαρασύρονται με τα νερά. Επιπλέον, η μετακίνηση με αυτοκίνητο μπορεί να είναι δύσκολη αφού η ορατότητα είναι μειωμένη. Εξάλλου τις βροχερές μέρες αυξάνονται τα τροχαία ατυχήματα.
Και τέλος, για να μην εξελιχθεί η οδήγηση στη βροχή σε μια δυσάρεστη εμπειρία, πριν ξεκινήσετε για μια μεγάλη βόλτα συμβουλευτείτε τα δελτία καιρού ώστε να μην έρθετε αντιμέτωποι με ακραία καιρικά φαινόμενα. Επίσης, ξεκινήστε νωρίτερα από το σπίτι για τις καθημερινές μετακινήσεις σας είτε μεταφέρετε το παιδί στο σχολείο είτε πηγαίνετε στη δουλειά σας. Η βροχή φέρνει καθυστερήσεις στην κυκλοφορία και η αργοπορία φορτώνει με άγχος και νευρικότητα τον οδηγό, που τον ωθούν να ρισκάρει και ο κίνδυνος ατυχήματος μεγαλώνει. Εξάλλου, ποιος θέλει να ξεκινά η μέρα του με νεύρα;
Στο Battery Club θα βρείτε υαλοκαθαριστήρες για κάθε όχημα στις καλύτερες τιμές της αγοράς, ενώ οι ειδικοί συνεργάτες μας θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε υαλοκαθαριστήρες από τις πιο αξιόπιστες εταιρείες!
Εν ολίγοις, μην ξεχνάτε ότι η οδήγηση σε βρεγμένο και πολύ γλιστερό οδόστρωμα και σε συνθήκες βροχόπτωσης, πέραν του ότι είναι πολύ απαιτητική, εγκυμονεί πολλούς κινδύνους, τους οποίους μπορεί να ελαχιστοποιήσει και να αποφύγει ο οδηγός, αρκεί να τηρεί τους ως άνω βασικούς κανόνες.
Πηγή: autogreeknews.gr
Σχολιαστε